Η προσωπική μου εμπειρία με τον Σριμπασυάμ.

Καθώς πλησιάζει το σεμινάριό μας στις 8 Φεβρουαρίου, θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας την προσωπική εμπειρία που είχα με τον Σριμπασυάμ και τη διδασκαλία του.

Η πρώτη μου επαφή με τη γιόγκα ήταν το 1997, ενώ ακόμα έκανα πρωταθλητισμό στο καράτε.

Τότε νόμιζα ότι η γιόγκα είναι μόνο οι άσανα, οπότε στόχος μου ήταν να καταφέρνω και να τελειοποιώ όποια άσανα μάθαινα.

Το 2004 μια φίλη μου και δασκάλα γιόγκα, η Ειρήνη, μου έδωσε το βιβλίο Light of Yoga του Iyengar. Ήταν πρώτη φορά που έβλεπα τόσο δύσκολες άσανα!

Ο επόμενος στόχος μου ήταν να καταφέρω όλες τις άσανα που είχε αυτό το βιβλίο.

Τελικά τα κατάφερα, ευτυχώς με λίγους τραυματισμούς γιατί δεν είχα την κατάλληλη καθοδήγηση. Έκανα και κάποια από τα προγράμματα που προτείνει ο Iyengar στο τέλος του βιβλίου του για να μπορώ να συντηρώ τις άσανα που είχα καταφέρει.

Χρειαζόμουν 2 ώρες πρακτική, 4 – 5 φορές την εβδομάδα. Όταν είσαι νέος και έχεις πολύ ελεύθερο χρόνο αυτό είναι δεν είναι πρόβλημα.

Στη συνέχεια, γνωρίζομαι με τη Στέλλα, τη δασκάλα μου, όπου εκεί ερχόταν και δίδασκε ο Σριμπασυάμ. Μας δίδασκε φιλοσοφία, πραναγιάμα και μούντρες. Μαζί του κατάλαβα για πρώτη φορά ότι γιόγκα είναι και κάτι άλλο εκτός από άσανα.

Εδώ αξίζει να αναφέρω ότι είναι άλλο οι αναπνευστικές ασκήσεις και άλλο η πραναγιάμα.

Με λίγα λόγια, οι αναπνευστικές ασκήσεις στοχεύουν σε κάποιο συγκεκριμένο φυσιολογικό αποτέλεσμα. Για παράδειγμα, υπάρχουν τεχνικές αναπνοών που μειώνουν το άγχος, που βοηθούν στον ύπνο, που βελτιώνουν τη φυσική μας κατάσταση, που είναι κατάλληλες για αντιμετώπιση αλλεργιών και άλλα. Ενώ η πραναγιάμα είναι ο τρόπος που χρησιμοποιούμε τη φυσική μας αναπνοή για να κατανοήσουμε την πράνα, δηλαδή τη δύναμη της ζωής μέσα μας. Άρα στην πραναγιάμα αλλάζει και η πρόθεση και ο τρόπος.

Τεχνικές πραναγιάμα υπάρχουν πολλές. Ποιες όμως είναι οι πιο κατάλληλες και πώς τις χρησιμοποιούμε; Η σημασία της πραναγιάμα ήταν το πρώτο πολύ σημαντικό και διαφορετικό στοιχείο της διδασκαλίας του Σριμπασυάμ.

Ένα άλλο σημαντικό είναι ότι οι άσανα δεν είναι ο στόχος!

Θυμάμαι μια φορά που ο Σριμπασυάμ μας έλεγε το πόσες αναπνοές πρέπει να κάνουμε στις άσανα, ανάλογα με τον αριθμό αναπνοών που κάνουμε στις πραναγιάμα μιας συνεδρίας. Τον ρώτησα πώς μπορώ να το καταφέρω αυτό στο πρόγραμμά μου που διαρκούσε 2 ώρες. Με τον τρόπο που μας παρουσίαζε, δεν γινόταν να χωρέσω όλες τις άσανα που ήθελα να κάνω σε μία συνεδρία. Η απάντησή του ήταν ότι ένα μάθημα γιόγκα διαρκεί συνήθως 45 έως 55 λεπτά.

Είναι λοιπόν οι άσανα το εργαλείο που μας βοηθάει να μεγαλώσουμε τη διάρκεια της αναπνοής. Χρησιμοποιούμε την αναπνοή για να αναπτύξουμε τη συγκέντρωση και με την καλλιέργεια της συγκέντρωσης προκύπτει ο διαλογισμός.

Έτσι με τη διδασκαλία του, ο Σριμπασυάμ, με βοήθησε να αντιληφθώ τη φιλοσοφία και την πρακτική της γιόγκα στο σύνολό της.

Αυτή τη διδασκαλία θα σας παρουσιάσουμε στο σεμινάριο, το Σάββατο 8 Φεβρουαρίου.

Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να διαβάσετε μία Συνέντευξη που έδωσε ο Σριμπασυάμ το 2015, με την έκδοση του βιβλίου του  “Emergence of Yoga”.

http://www.harmonyyoga.co.uk/an-interview-with-t-k-sribhashyam/

Close Menu